je suis bloquer a la fin de l’uniter 3 je n’arrive pas a construire mon package topics_quiz avec les bonnes dependances connecter entre elle, je vais joindre les programes du package en question merci a ceux qui prendrons le temps de m’aider.https://drive.google.com/drive/folders/1pJ0DVs_KLbUIsfghI9r3oawULf-Mx1iQ?usp=sharing
Hi @RC86, it seems you have problems with the topics_quiz
package.
What is the issue exactly?
Instead of sharing a Google Drive link which requires permissions to view, please post the error you are getting straight into the issue; otherwise, it will be really difficult to assist you.
Remember, the terminal output error is the key to solving problems!
le probleme viens du faite que je ne sais pas exactement d’ou viens l’erreur, j’ai ecris 2 programme dans un package l’un pour publier dans un noeuds les donner du LaserScan et un deuxiemme qui publie dans cmd_vl pour deplacer le robot en fonction des donner du LaserScan.
What I need is a terminal output of the error you are experiencing. Otherwise, it is impossible to help by going through each line of code in your screenshots.
en creusant d’avantage le sujet j’ai remarquer que j’avais un problème a cause des deux inclusion : #include “geometry_msgs/msg/twist.hpp”
#include “sensor_msgs/msg/laser_scan.hpp”
j’ai essayer d’installer les paquets suivants : sensor_msgs
et geometry_msgs
mais rien ni fais je n’arrive toujours pas a compiler le programme si quelqu’un peu jeter un rapide coup d’œil je vous en serais reconnaissant.
Perfect! Now we can actually know what the error is. Remember, understanding the error is the most important part while debugging. Your idea of installing the packages is a good one, but the course already has them installed.
Did you add the required packages as ament_target_dependencies
in your pakcage CMakeLists.txt
?
This topic was automatically closed 5 days after the last reply. New replies are no longer allowed.